een maand in fuerteventura - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Janneke Bosters - WaarBenJij.nu een maand in fuerteventura - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Janneke Bosters - WaarBenJij.nu

een maand in fuerteventura

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 Januari 2013 | Nederland, Nieuw-Vossemeer


Dag 21

Vandaag stond circus dag op het programma, dus ik had samen met de kinderen een circus gemaakt. In de ochtend hebben we aankleding gemaakt, voor de clowntjes een grote stropdas met een bloem er aan en een hoedje met bloemtjes van crêpe papier en rietjes , zag er echt heel leuk uit. Voor de acrobaatjes hadden we een riem achtig iets gemaakt waar ze dan slierten aan plakte met crêpepapier , en aan de voorkant een groot hart met hun namen er op , plus een stokje met slieren. Voor de tijgers hadden we een bandje gemaakt voor om het hoofd , met tijgeroren er aan, en uit papier hadden we twee tijgerhanden geknipt en dan met een bandje om de hand gemaakt. Later kwam er nog een meisje toen we nog een half uur hadden, en die ging dansen, maar die heeft helaas geen versiering, maar ja dan moet je maar op tijd komen hoor, ik zit daar twee uur !
Ik was erg trots op de creaties die we gemaakt hadden, het zag er allemaal heel erg mooi uit !
Toen in de middag gingen we acts oefenen , omdat de kinderen allemaal nog redelijk klein zijn , deed ik met de meeste mee , of had ik afgesproken om in het publiek te staan tijdens hun act en hun helpen. Alle kinderen deden leuk mee , en ik dacht dat na iedere act 5 keer wel genoeg geoefend zou zijn. Maar toen kwamen we dus aan ’s avonds, we deden ons circus voor de minidisco , en toen wisten alleen de acrobaten nog een stukje van wat ze zouden doen. Maar alles is uiteindelijk goed gekomen, en het was ook goed dat we circus hadden , want de muziek was weer eens een keer naar de klote , dus hadden we geen muziek . de muziek deed het nog steeds niet toen we klaar warenmet het circus, dus hebben we minidisco weer in disco gedanst, dat is echt veel leuker , dan kunnen alle mensen van de bar mee kijken. ’s Avonds was het cabaret. Het was een geslaagde cabaret, onze sketches bevielen goed, en er was ook een man en een vrouw uit Duitsland die gingen playbacken. 1 liedje weet ik nog dat was van Costa Gonzales ofzoiets – Anita. Dus voor de nieuwsgierige onder julder , assteblief. Ik heb ook vandaag wat meer contact gezocht met een groepje met wat jongere , ik geloof dat ze iets ouder als mijzijn, uit Duitsland. Een van hun heeft vet mooie ogen…… haha oke stop . En heb gelijk iemand leren dansen, go ik ! Want het was weer tijd voor viva la disco! Er is ook een grote groep jongeren hier , voornamelijk Duits en Frans, en hun maken er echt een feestje van op de dansvloer, de dansvloer is lekker vol en ze doen echt leuke dansjes . Af en toe komen er ook ouderen een kijkje nemen op de dansvloer. Of ze blijven op veilige afstand zitten boven bij de bar.
Dag 22
Vandaag was de laatste dag van Margot , echt een superlief kindje. Haar stemmetje alleen al , KOEDIE! Dus dat was toch wel ff slikken , ik weet niet , bij sommige mensen die weg gaan, doet dat je toch wel een beetje wat. Misschien moet ik daar nog aan wennen of zo , en ik heb het ook maar met sommige mensen, maar je bouwt toch met bepaalde mensen een band op . Met de overige kinderen heb ik een schilderij geverft in de ochtend. 1 jongetje heeft bijna mijn liefde voor kinderen aangetast, omg , serieus zat ie de hele tijd tegen de andere kinderen te zeggen dat ze lelijk verven terwijl die zelf niks doet, en loop tie de hele tijd met een bal binnen te spelen, hoe wel ie weet dat dat buiten moet, de hele tijd aandacht zoeken. Op een gegeven moment ging tie eindelijk verven, maak tie een rondje , en gaat ie dan met bruin de rest van het vel onder krassen , het rondje had gepoept…….. :/ En toen gingen we met zijn alle buiten spelen met de bal, maar toen kwam tie op een gegeven moment in een stukje waar je niet mag komen, en ja hoor meneer ging de bal wel ff halen , ik keihard ‘NEIN , DU KOMMST JETZT HIER, …… NEIN , NEIN , NEIN , NEIN . maar het werkte niet , dus ik ben met alle kinderen terug naar binnen gegaan toen ik zag dat ie de bal had en uit dat gebied was en toen ben ik hem gewoon gaan negeren, en toen vroeg tie waar om ik dat deed , en toen zei ik als jij niet naar mij luistert , luister ik niet naar jou.Echt , mensen voed je kinderen eerst op voor dat je ze in een kidsclub dumpt!
’s Avonds was het de hele avond disco, we deden geen show vanavond, en het was de laatste avond van de fransen jongeren, dus de jeugd ging een leuk feestje er van bouwen.
Helaas was er een jongen die ik heeel anders had ingeschat, stik lam, en ging tie lopen kutten bij de rest, dus ja dat was BOEM andere sfeer. En toen kwam ook nog zijn vriend , die meisjes ging lastig vallen. Dat is wel een beetje het nadeel van dit hotel, het is all inclusive , dus je kan ’s avonds zoveel drinken als je wil , het is bij de prijs inbegrepen. Het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen. En ik heb daarna nog even geholpen met opruimen , Khalifa was maar alleen van de horeca. En ik vind als je er dan toch ben , help dan gewoon ff.
Maar daar dacht mijn ‘leuke’ collega meneer ik ben alleen op de wereld anders over, en die is weggegaan , terwijl Marcin en ik hebben geholpen.

Dag 23
Detective dag! Dat is de dag waarop ik in een lange rode jas loop , met een rode hoed en een nerd brilletje, er waren maar weinig kids vandaag, zijn veel terug naar huis gegaan, we hebben een loep geknutseld en een naam bagde voor de kids, ze hebben vandaag mooi geknutseld in plaats van alles af te raffelen , go kids , jullie leren het al ! Voor de rest is er vandaag niet echt wat bijzonders gebeurd overdag. ’s Avonds was het Dinner for One show die Roxy en Lucas samen doen. En daarna was het weer disco night, drie keer raden, ik had alleen disco met meneer ik ben alleen op de wereld. En ik moest de leiding nemen …. Nou word ik daar voor op geleid op school , maar tegen zo iemand , moet ik toch nog ff oefenen. Op een gegeven moment kwam tie naar boven, vroeg tie of tie twee liedjes mocht draaien, zei ik nee, komt ie daarna weer , alstjeblieft dit dat, ik zo “oke twee dan. Draait ie aan alle knopjes ineens muziek weg hoor je alleen GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG. Ik zei oke je lost het nu op en dan ga je naar beneden. Zeg tie nee je bent mijn chef niet. ECHT EIKEL LUISTER GEWOON EEN KEER ALS JE IETS GEVRAAGD WORD DAN MAAK JE HET LEVEN EEN STUK MAKKELIJKER VOOR JE COLLEGAS. En daarna toen de disco voorbij was , moest ie weer even indruk maken op zijn tienermeisjes. Ging tie effe stoer lopen vertellen dat ie niet samen met mij wilt lopen, oke mijn best , dan loop ik wel alleen . Doei KOSTA.
Haha , voor het geval dat je denkt dat ik het niet meer leuk vind ,dat is niet het geval , ik ben blij als Kosta over een week weer weg is, hij is hier alleen voor de drukke december periode geloof ik.

Dag 24
Vanavond was het zo ver VARIETY.
Dat betekend weer lekker dansen , we deden een dansje wat lord of the dance heet, is in de style van lord of the rings en ik deed mee met een dansje van Blues Brothers . Voor de rest deden Marcin en Lukas weer piano , Lucas en Roxie bambola , Een bodyguard act op i will always love you van Whitney Houston en vier jongens / mannen van de gasten gingen met Lucas een travestieten act doen , het was een gezellige avond. En daarna mochten we naar huis. Daria en Stefan twee gasten liepen een stukje mee , omdat Stefan naar huis gaat morgen . We hebben even afscheid genomen , en daarna lag ik lekker een bietje op tijd in mijn beddeke.

Dag 25
Oudjaar!
Toen ik in de ochtend aankwam bij het hotel , zag ik Stefan nog zitten, dusben nog even doei gaan zeggen. En daarna was het tijd voor de voorbereidingen met de kidsclub kids voor Nieuwjaar. We hebben maskers geknutseld , waar we erg lang aan bezig waren. En ’s middags hebben we spelletjes gespeeld zoals Uno , en een puzzel gemaakt. En toen had ik entrance bij het hotel. Daarna gaan eten met Roxie en minidisco gedaan. En toen begon het Oudejaarsfeest. Eerst kwamen de flamenco dansers een show doen , en toen was het disco , was echt heel heel heel gezellig. We deden polonaise met bijna alle gasten, in een grote kring dansen , individueel gedanst met gasten , gekletst. Onder tussen champagne uitgedeeld , de partypakketten met feesthoedjes en slingers en zulke dingen en de druiven. In spanje is het namelijk een traditie om 12 druiven te eten op de laatste 12 seconden van het oude jaar. En daarna was het nieuw jaar, beetje champagne gedronken en mijn collegas geknuffeld en toen met gasten geknuffeld , ze waren allemaal heel lief , eentje wou me alleen een kus op mijn wang geven en toen kwam zn neus in mijn oog en toen was ik me lens kwijt, ja dat kan alleen mij gebeuren he…. Ik kon huis alleen niet berieken het eerste uur , omdat het er uit lag. Maar daarna gezellig met papa en mama gebeld . En met Frank want die was jarig. Daarna nog een paar uurtjes met de gasten gedanst en gepraat. Het was echt heel gezellig , toch miste ik thuis wel een beetje, eigelijk zat ik daar de hele dag een beetje tegen aan te hikken , overdag keken we de film die ze zouden laten zien voor twaalf uur , ook met dat aftellen en zo , en dat was toch wel ff kut vond ik. Maar uiteindelijk alles goed gekomen. Tot dat we moesten gaan schoonmaken, echt Marcin was met een vrouwke weggegaan , en niet meer terug gekomen en meneer ik ben alleen op de wereld , was backstage op bed gaan liggen en gaan slapen. Dus waren we niet met zijn alle om op te ruimen , en dat maakt me niet uit , ik bedoel ik wist van te voren dat we moesten opruimen , dus ik had dat al in mijn hoofd geprent en dan doe ik dat ook gewoon . Maar als daarna meneer alleen op de wereld 10000000 x zegt dat ie zo moe is , en dat ie naar bed wil , dan knapt er iets in me , maar ik laat het maar gewoon achter me en ik hoop dat ze zelf ook allebei door hebben , dat dit niet de manier is waarop je dit doet….:)


Gelukkig nieuw jaar allemaal ,
Ik heb het nog steeds hartstikke goed naar mijn zin , en ik ben deze week lekker op vrijdag en zondag vrij om mijn dagen van vorige week in te halen , en dan volgende week weer op maandag zoals normaal, dus dan kan ik even alles regelen , uitrusten en hopelijk een beetje bruin worden.:)

Dag 26

Vandaag was het 1 januari!
We hoefde vandaag pas om half 3 te beginnen, dus heb een beetje uit kunnen slapen.
Daarna heb ik met de kinderen Ecodag gedaan , het was echt heel leuk , eerst hebben we een fruitmand geknutseld net als vorige keer, en we gingen druiven eten die over waren van gisteren. En toen gingen we zaadjes planten in de tuin rondom de kidsclub. Ik had alle zaadjes op een bord gedaan en omstebeurt mochten ze er een paar op het zand strooien . Daarna toen alle zaadjes op de plek lagen , deden we het zelfde met water , iedere keer een beetje er bij . Daarna alles goed dichtgemaakt , en nog een beetje water gebruikt. Toen zei ik dat we een liedje moesten zingen zodat de plantjes goed gingen groeien. En vroeg of er iemand een goed liedje wist. Zegt een zo´n schattig koedie jongetje , ja we moeten happy birthday zingen , want de zaadjes zijn vandaag geboren. AAAAAAAAAAH , dan heb je toch zin om dat kind te knuffelen van schattigheid?
Dus we gingen happy birthday zingen in het engels, Duits , pools , Frans , spaans en natuurlijk Nederlands. Ik dacht als julder toch bezig zijn , dan ga je ook maar nederlands zingen. Daarna had ik lekker 2 uurtjes vrij , ben ff lekker naar huis gegaan , en ff gaan zitten en mijn boekje lezen, want ja met oud en nieuw heb ik thuis toch stiekem wel een beetje gemist. Het zien van die klok die ging aftellen was echt een kut moment voor me gisteravond. Maar maakt niet uit , hier is het geweldig. Maar ik besef toch wel goed hoe belangerijk mijn familie en vrienden voor me zijn na oud en nieuw. Tuurlijk dat weet ik normaal ook , maar nu nog erger , oke ik praat poep. Toen had ik minidisco , ik was verkleed als indiaan met BLAUWE HAREN, echt supersexy , er gingen zelfs mensen fluiten naar me . Na de minidisco moest ik een horde kinderen van me af schudden , het leek net of ik snoep aan me kont had hangen , ik weet niet waar ineens al die kids vandaan kwamen , maar het was wel grappig. ’s Avonds hadden we movie quiz , aan de hand van muziek moeten ze de film raden . Ik zat met meneer ik ben alleen op de wereld in de DJ cabine, jippie … Oja dat ben ik nog vergeten te vertellen , ik kreeg vandaag een gratis consult van meneer over eten in de kantine. Ik zit daar op me gemakje te eten , komt meneer daar met 4 volle borden binnen . Begint ie eerst over dat ik in de ochtend te weinig eet , want dan moet ik juist veel eten . Dan dat ik in de middag warm moet eten in plaats van koud en toen over mijn avond eten , dat het belangerijk was dat ik alles een beetje at zoals hij . Nou sorry maar volgens mij is friet , pizza en 3 x terug lopen om meer vlees te halen niet echt gezond. En toen kwam de grap , hij was 15 kilo in een maand afgevallen toen die zo deed. En hij heeft een keer 4 uur achter elkaar gehardloopt , hij was gewoon gaan rennen , en toen stopte die met rennen en keek ie op zijn klok en was hij ineens 4 uur verder. OKEEEEEEEE!
Oja movie quiz was ik gebleven , Marcin was vandaag vrij en die kwam ook ff gezellig in de dj cabine , maar Marcin en ik lopen elkaar de hele tijd te kutten , dus ik zit daar rustig op mijn stoeltje om punten te noteren , prikt ie ineens in me zij, dus ik een halve meter omhoog , zat ie de hele tijd met een pen in me oor, of met me stoel te wiebelen. Dus op een gegeven moment heb ik hem er ff uit gezet  go jannie. En toen was het disco , er waren vandaag wel 10 hele gasten in de disco. Heb nog met een of andere oude man gedanst , die niet meer wou stoppen met dansen , iedere keer als er een nieuw liedje kwam zette die weer opnieuw in , haha hilarisch no.

Dag 27

De ochtend begon met facepainting , heb de kinderen geschminkt, een meisje wou als wolf . ik vond dat ze er goed uit zag maar toen kwam der moeder der halen , en die zei wauuuw wat ben jij een mooie wolf en toen zei ze , ik lijk meer op een hond. Toen dacht ik echt , oke adem in , adem uit , 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 . maar de andere kinderen waren heel gelukkig met hoe ik ze geschminkt had, dat is echt schattig om te zien . Vanmiddag stond pool games op het programma, en in de ochtend was het vet heet, dus dat zou goed uit gekomen zijn , maar rond 1 uur ging de zon ineens verstoppertje spelen , en kwam de wind tot leven. Dus het was verschrikkelijk koud. Dus zijn we in de kidsclub spelletjes gaan speulen. ´s avonds was het mister paraiso playa. Dan moeten drie mannen verschillende spellen doen om verkozen te worden tot de nieuwe mister paraiso playa. Spel 1 moeten ze eerst een bier atten dan naar de overkant rennen, een ballon opblazen tot dat ie klapt dan terug rennen, dan een shotje drinken dan in het midden een stok pakken met hun hoofd op de stok 5 rondjes draaien en dan daarna zijn ze dus vet draaierig en dan moeten ze op de tafel staan en dan stopt de tijd. Geloof me dat is best hilarisch. Dan bij spel 2 krijgen ze de opdracht om een liedje te zingen, maar als ze dat hebben gedaan komt deel 2 , ze moeten het zelfde liedje nog een keer zingen met ijsblokjes in hun mond. Oke , als je wil weten hoe dat gaat, ren nu naar je vriezer, stop ijs in je mond en ga zingen/ praten. En?????????? Hoe was het?! Spel 3 moet je 3 poses aannemen, en het publiek kiest door middel van applaus wie de beste is, en bij spel 4 is 1 iemand michael jackson, 1 iemand freddy murcery ( geen idee hoe je dat schrijft) en de 3e shakira MET bijpassende outfit. Michael jackson is van zelfsprekend denk ik , dan heb je Freddy , die gene moet in een strak blauw pakkie met een ballon op de plaats van het mannelijk geslachtsdeel , en shakira krijgt een bikinitopje met ballonnen , een blonde pruik en een rok . Geloof me het publiek gaat stuk. Daarna was het weer disco , maar we zijn op tijd naar huis gegaan, nou ja om 12 uur hebben we de disco gesloten omdat er geen mensen meer waren.

Dag 28
Vandaag was het piratendag, dat betekend weer verkleed als piraat, er waren lekker veel kinderen dus dat ik echt leuk. We hebben eerst een piratenmasker geknutseld waar de ouders later complimenten voor gaven . Daarna gingen we met zijn alle 1 grote tekening maken voor op de muur. Nou lieve lezers , als jullie het resultaat zien word je emotioneel van geluk , tenminste als je net als mij ben. De kindjes hebben met zijn alle samen zo goed hun best gedaan, en echt de tekening is echt heel mooi geworden. Daar hoop je natuurlijk op , maar dit overtrof echt al mijn verwachtingen !
Daarna hebben we alles klaar gemaakt voor cabaret , en heb ik een beetje gevoetbald met Marcin . In de middag weer continue met de piraten dag , er waren 5 kinderen die er in de ochtend niet waren , dus die heb ik nog even hun masker laten maken , terwijl de andere kids een piratenschip hebben gekleurd. Daarna hebben we piraten spelletjes gedaan , zoals piraten hoed verstoppen en daarna zoeken, piraten hoed doorgeven en als de muziek stopt ben je af , liedjes gezongen als echte piraten. En daarna gingen we opzoek naar de schat, de schat waren ijsjes van de bar, omdat we zoveel kindjes hadden ben ik buiten de bar in een hoekske gaan zitten , en toen ze allemaal hun ijsje op hadden, zijn we daar nog spelletjes gaan spelen , zoals een duitse versie van schipper mag ik over varen , anne Maria koek koek , een soort zakdoekje leggen. En we hebben gehandjeklapt , ik ken nu ongeveer een Duits liedje :
Bei muller hat gebrand brand brand
Daar bin ich hin ge rand rand rand
Da kwam ein poli zist zist zist
Die schreef mir auf ein list list list
Die list viel in de dreck dreck dreck
Meine name war toen wech wech wech
Ich ging schnell naar haus haus haus
Na meine oncle Klaus klaus klaus
Er lag in ein bed bed bed
Met seine Frau elisabeth

Haha , heel veel nederlandse woorden tussen door , maar ik heb geen idee hoe ik het anders moet schrijven (a).
’s Avonds was het cabaret. We deden best veel sketches vond ik , ik deed mee met statua en fontain, Statue heb ik vorige keer al uitgelegd, Fontain nog niet , je bent dan een menselijke fontein, dat betekend dat je op verschillende manieren water spuugt. Je staat met zijn vieren. De eerste is om ste beurt water naar voren tuffen , de tweede is water tuffen tegen de gene naast je , gelukkig had Marcin een halve liter water in zijn mond, en zat heel mijn oor vol water. Derde positie is in koppels , dus je tuft water tegen elkaar, vierde is allemaal tegelijk naar voren , bij de vijfde maak je een pomp en bij iedere pomp tuf je water, bij de zesde zitten er 2 voor en 2 achter , en als de voorste twee elkaars vinger aan raken dan moet je water tuffen , op elkaar. Daarna de laatste drink je water en doe je iedere keer een stap voor uit en tuf je , dan drink je weer, weer stap en weer tuffen, dan bij de laatste keer sta je voor het publiek , dus van het podium af en dan voor het publiek . en dan drink je geen water maar doe je net of je gaat tuffen , je moet ff voorstellen dat je dus voor mensen staat die denken dat je water in je mond heb , dus die gaan spastisch gillen en wegrennen enzo , hoewel je niks in je mond heb , ja dat is best hilarisch. Daarna was het disco , maar ook vandaag waren er niet zoveel mensen , dus zijn we om kwart voor 12 weggegaan ,en heb ik nog tot 3 uur wat gedronken met mijn collega’s animatieteam.

Dag 29.
Vandaag was ik lekker vrij , ben eerst naar morro jable geweest, maar ik moet daar weer terug heen , omdat ik iets mee moet nemen naar de bank en bij vodafone de simkaarten op waren, is op zich best goed voor een telefoonwinkel als je geen simkaarten meer hebt , of niet dan! Daarna ben ik gaan eten in het hotel , en toen naar het strand gegaan ,want ik wist dat Daria daar was. Eerst met Daria en haar vader gezeten . Maar het was echt enorm warm , dus ik had ff schijt aan de wereld , en heb me kleren uit getrokken , en in mijn ondergoed gaan zwemmen haha , heb ontdekt dat onderbroeken van de hema niet goed blijven zitten als ze nat zijn hahahahahaha. Er waren hoge golven dat was echt kicken. ENENENENENENENENENEN dit was de eerste keer dat ik in de zee heb gezwommen hier , primeur ! Op een gegeven moment zijn we weer uit het water gegaan, en ging de papa van Daria terug naar boven . En kwam Corinna ook een meisje uit het hotel bij ons zitten. Hebben gezellig gepraat , en steentjes gegooid naar een grote kei , en geroddeld over meneer ik ben alleen op de wereld , want meneer de opschepper kwam hardlopend voorbij . Nou moet ie dat natuurlijk zelf weten maar hij zegt de hele tijd dat ie makkelijk vier uur kan lopen , en dat ie vandaag naar Costa calma zou rennen en dan terug. Nou had ie mij niet zien zitten , en heel ging het nog best goed, nog geen twee minuten laten kwam hij terug gerend , nou ja rennen , gesnelwandeld , helemaal hijgen. JAMMER VOOR JE . Maar goed nieuws, hij blijft naar maar tot 10 januari en dan gaat ie naar lanzarote. Chillex voor mij dus. En ik heb gehoord dat Kimberly ook naar Fuerteventura komt voor stage! Dat is een meisje die ik ken van roompot stage. Ik hoop dat ze een beetje bij mij in de buurt zit , dat is wel gezellig . Na een middagje strand , ben ik mijn kleren gaan handwassen , die nu op het balkon aan het drogen zijn, en heb ik een stopje gemaakt , en ben ik alles even gaan poetsen, moet alleen nog even kijken voor een bezem en een dweil, dan kan ik mijn vloer ook schoonmaken.

Dag 30
Vandaag was het indianen dag, dus ik weer mijn indianen kostuumpie aan .
In de ochtend hebben we een indianentooi als dat zo heet , ge knutseld. We hebben eerst blaadjes getekend , en daarna een band versierd en toen de veertjes op de band geplakt. Daarna als echte indianen streepjes op de wangen-Daarna nog even in de speeltuin gespeeld en toen was de ochtend in de kidsclub alweer voorbij. Het was vandaag een warme dag, dus in de middag bleven de meeste kinderen bij het zwembad of gingen naar de zee. Ben eerst naar kidclub gegaan , en daar met Justine zo´n kindje nog een indianentooi geknutseld, En daarna zijn we naar zwembad gegaan en hebben we daar in het zwembad wat spelletjes gedaan. Ook heb ik aan een pools gezin een beetje nederlands geleerd haha, echt leuk . Ik spreek inmiddels al wat dingetjes pools zoals `Dames en heren , hallo , hoe gaat het? High five, kus , doei , jij bent mijn vriend, jij bent aardig, binnen, drinken, water , tekenen , rood blauw wit oranje bruin groen geel , 1 t/m 10 , mijn naam is janneke , ik ben van de kidsclub. Goed he ?! . Sommige denken alleen als je 1 ding zewgt gelijk dat je gevorderd bent en gaan hele verhalen lullen. In de avond was het disco avond. Er waren redelijk wat mensen, en heb vanavond lekker met oude mannetjes gedanst haha, en met een kerel die niet zo oud was, en die is Duits en woont al 10 jaar in burg haamstede , werkt in Zierikzee. Ja ja er zijn gewoon mensen op deze wereld die nieuw-vossemeer kennen. Daarnaast wou een duitse vrouw dat ik met der zoon ga trouwen. Vraag ik hoe oud is die zoon dan? Zegt ze 16. Nou sorry mevrouw , maar das een beetje te jong om mee te trouwen haha.

Dag 31
Vandaag alweer een maand hier , heb het nog steeds goed naar mijn zin. Mijn kamer word al een beetje meer mijn eigen plekje, hoop dat ik snel post ontvang uit Nederland met kaartjes en fotos om mijn muur wat te pimpen. Ik mis thuis nog niet echt, heb wel een paar m oielijke momentjes gehad. Sommige dingen wil je gewoon met thuis delen , of dan maak je iets mee en dat had je dan graag willen mee maken met je familie of vrienden. Maar dat geld ook voor jullie. Ga in het donker naar buiten , doe 1 oog dicht, en leg je vinger op de maan. Die zelfde maan zie ik ook , zo ver weg ben ik dus ook niet. En geloof me als je dat af en toe ff doet , is tof.
Vandaag had ik mijn vrije dag terug van Nieuwjaar. Heb eerst lekker uitgeslapen , toen even met mama en papa gebeld , en daarna ben ik langs het strand richting het hotel gelopen , heb ik wat gegeten en mee geoefend voor de shows, ik ben dan misschien wel vrij , maar ik vind het belangerijk dat ik de dansjes goed ken , zodat ik niet voor lul sta. Daarna ben ik nog even afscheid gaan nemen van een familie die vandaag naar huis gaat. Met dat meisje Ola , heb ik een band op gebouwd, net zoals ik dat met Margot had, en dat heb ik nu ook met Felix. En het was voor mij dus ook ff 10 keer slikken om afscheid te nemen. We hebben nog wat fotos gemaakt , nou ja de mama van Ola op het strand . En toen gingen ze weg. Daarna ben ik een stukje verder gelopen , en heb ik mezelf neergeplant op het strand. Ben zelf nog alleen gaan zwemmen haha. De golven waren vandaag alleen super hoog , dus toen ik drie keer onder water werd gedouwe door zo’n mega golf was ikt water weer zat en ben ik weer op het strand gaan liggen. Als je een beetje om je heen kijkt , zie je overal blote mensen lopen , zonder schaamte, lopen gewoon te huppelen over het strand.\, of komen het water uit rennen alsof ze bay watch zijn.Daarna ben ik terug gelopen richting het appartement, op zon stukje zitten vet veel van die eekhoorntjes had ik gehoord, dus ik liep daar langs, en toen zat er een vlak bij me. Echt superlief. Ik ben ook nog even wat gaan drinken in de safaribar , gewoon een cola hoor, klinkt heel ruig haha , zat ik daar, hoor ik ineens nick en Simon. Moet je ff mijn gezicht voor stellen he, ik zit daar in een cafeetjes ding kei ver van huis af , word er een liedje van hun gedraaid. Daarna ben ik nog ff een beetje gaan poetsen in mijn kamertje . En naar het hotel gegaan om te eten. Daarna zou ik meedoen in de show, maar Roxie was niet goed geworden, ze kreeg geen adem meer, dus die ging naar huis toe, toen moesten we tegen alle mensen zeggen dat de show niet door ging door een technische problemen. En mocht ik weer naar huis gaan.

Dag 32
Vandaag is het maandag, dus onze normale vrije dag , dus was ik lekker nog een dagje vrij. Ben eerst terug gegaan naar morro jable voor de bank en telefoon, maar omdat het hier gister een feestdag was , waren alle winkels bijna dicht….. Dus schade jannie , die moet nu morgen om 7 uur de bus pakken in de ochtend om de bank als nog te regelen , want dat moet voor morgen…….  . Daarna weer terug naar h uis gegaan. Heb 4 uur op mijn balkonnie gelegen in de zon. Ben al best een beetje verkleurd. Ben nog niet tevreden , maar ik ben hier nog 18 weken, dus dat komt nog wel goed. Mijn armen en onderbenen zijn trouwens al goed verkleurd. En over een uurtje ga ik lekker internetten , en dan kunnen jullie dit verslag lezen.

Nou lieve lezers, jullie zijn weer een beetje bij.
Ik wil trouwens nog even wat grappigs delen, de meeste van jullie weten wel dat ik van de dansjes ben haha, als ik een liedje hoor , ga ik gewoon staan dansen , ik merk nu wel dat ik hier een voorbeeld ben als animatie meske , ik heb nu een paar keer meegemaakt , dat ik gewoon ter plekke een dansje verzin , of een dansje doe die ik ken , en er dan mensen mij na doen. Dat was met nieuw jaar ook , ik deed gewoon iets staat er ineens een kring van 30 man mee te dansen . Dat is best kicken haha.
Nou het gaat nog steeds goed met me , heb alleen op mijn ene voet , ineens een hele ruwe huid aan de bovenkant, en er zitten allemaal wondjes op die de hele tijd bloeden.. heb nu bij de apotheker een crème gehaald daar voor hoop dat dat ook weer over gaat.
Als je tijd heb , schrijf me een brief , een kaartje , of print wat fotos uit en mail het naar mijn adres , dan kan ik mijn kamer een beetje persoonlijker maken.
Dag lieve allemaal , volgende week zien jullie weer een berichtje van me verschijnen.


Adres: SBH PARAISO PLAYA
Animation team to Janneke Bosters
Lomo de acebuche s/n
35620 Esquinzo
Fuerteventura, Espana
Als je iets stuurt , ga er van uit dat ik het in 2 weken pas heb , heb namelijik op 27 december post naar Nederland verstuurd en dat is vandaag op 7 januari ook no gniet aangekomen!

  • 07 Januari 2013 - 18:53

    Tante Mieke:

    hallo janneke ik heb je verhaaltjes weer gelezen wat heb je toch een druk en leuke baan en dat je wel eens aan vosmeer denk dat mag ik vindt het toch heel knap groetje van tante mieke

  • 07 Januari 2013 - 19:10

    Adje En Minus:

    Janneke wat vertel je het toch weer leuk.maak er een mooi 2013 van en dat gaat jou wel lukken, en dat je met deze dagen je Familie mist is niet gek hoor ,die missen jou ook maar ook dit kun je ,je bent n topperrrrrrrrrrr,en ik ga wat aan je sturen om je kamertje te pimpen ,oja en die meneer alleen op de wereld is zo weg dus trek daar maar niet te veel iets van aan ( is allleen niet leuk zo iemand) gewoon negeren die persoon, nou Janneke ,hier gaat alles z,n gangetje vies miezerig weer ,Groetjes en n dikke kus Adje en Minus

  • 07 Januari 2013 - 20:29

    Oma Riet:

    ik.je doet het erg goed hewb genoten van je verslag je doet het erg goed ik leef met je mee en dat je soms naar thuis verlangd is heel normaal hoor ik heb al een kaartje op de post gedaan .dus je kan hem verwachten heel veel groetjes uit steenbergen xxxx

  • 09 Januari 2013 - 21:06

    Greet:

    Hee Janneke, ik heb bewondering voor je hoe je je overal door heen slaat, is wel jammer hé dat je telkens afscheid moet nemen als je aardige mensen hebt ontmoet, alleen van die meneer niet, die zul je wel met 2 armen uitzwaaien. Heb niet veel meer gelezen over die mooie ogen.....haha
    Ga dit weekend een mooie kaart voor je kopen kom hem niet bezorgen hoor!!!
    groetjes van ons uit vosmeer

  • 10 Januari 2013 - 17:51

    Tante Cor:

    Hoi Janneke,

    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Leuke verhalen ook. Hardstikke goed van je hoor! Ik heb je foto's ook bekeken, beetje donker, maar je ziet ere goed uit!
    Nog veel succes en veel plezier.
    Groetjes
    tante Cor


  • 10 Januari 2013 - 21:57

    Jaan Van Tilburg:

    ik heb je reis verslag gelezen en vond het leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Vossemeer

Janneke

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 13685

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 10 Mei 2013

Canarische eilanden

21 April 2011 - 09 November 2011

Stage 2011

Landen bezocht: